2014. március 13., csütörtök

Játszottam egy gondolattal - avagy Isten helyébe képzeltem magam:)

Elképzeltem magam fordított szerepben, láttam, ahogy megcserélődünk és egyszerre én lettem Ő, én lettem az Ég...az, Akit folyton ostromolok én (is), kérem szüntelen és csak mormolom, mi az amire vágyom, mi az, amit szeretnék. És láttam magam, aki Ő volt és éreztem, hogy ha Én lennék Ő, akkor egyszerre elkerekedne a szemem....aztán torkomra forrna a szó, és megkérdezném az Istenem (bár most lettem éppen Ő), hogy mi rosszat tettem már megint?:) Miért van az, hogy nem elég, ami Van, hanem ez az emberformájú lény itt előttem/bennem, és én őbenne, aki valójában Én vagyok, folyton csak kér. Kéri, adjam meg neki ezt, tegyem lehetővé azt, engedjem meg emezt....mintha nem folyton ezt tenném. 
Szívesen megkérdeztem volna magamat, hogy: és Te, Te mit teszel, hogy mindez legyen? vagy az Idő álarcába bújva csak kiragadod a Pillanatot, azt ami épp most, míg kimondom válik semmivé és ahelyett hogy cselekednél úgy, mintha mindez már lenne, csak kéred azt a Másikat (aki most Én vagyok, az Ég), hogy Ő adja meg Neked. Láttam, hogy Én, aki elé odatettem az utat, forgolódik, mint ki nem látja a fától az erdőt, úgy csinál, mintha az út valaki másé lenne.
Pedig olyan Egyedit, olyan Szépségeset álmodtam Neki!
Éreztem, szégyenemben legszívesebben bebújnék a nemlétező csigaházamba és becsuknám  a szemem, hogy ne kelljen látnom a Világot, amiben én nem felelek meg. 
Aztán rájöttem, hogy aki úgy érzi, nem felel meg, az is Én vagyok s mert ezt a rejtvényt én kibogozni nem tudom, maradok. Maradok az, akit választott Ő, hogy legyek Én: ebben a Világban úton lévő.

22 megjegyzés:

  1. Huh, ez nagyon érdekes téma, de úgy a felénél belegabalyodtam és nem tudtam kigobózkodni, és most itt állok, vagyis ülök, vagyis a féloldalamon fekszem tudatlanul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Két tudatlan félből lesz egy egész?:)

      Törlés
    2. Hát azt kötve hiszem. :-)


      Ja, és mi a fittyfene volt itt az előbb az az angol szöveg, és hová tűnt közben? Vagy hallucinálok??

      Törlés
    3. Amúgy a témától feküdtél ki?:D

      Törlés
    4. Nem kell kötni. Minden így van jól! Vagy nem?:)

      Törlés
  2. Nem a témától, hanem a fáradtságtól. :-D

    Kötniii? Mit, pulóvert? Minek, mikor itt a tavasz! Na jó, azt hiszem használhatatlan vagyok, végképp nem értek semmit. :-)

    VálaszTörlés
  3. Egy kukkot se... Vagy csak én vagyok?...
    De szép.

    VálaszTörlés
  4. Jóvan! Most, hogy szóban megmagyaráztad, most már végképp nem értem, de legalább azt megértettem, hogy mit nem értek...

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Nem lehet nemtelen!
      Igaz, a nemes még nem feltétlen hordoz nemi jelleget.
      stali

      Törlés
    2. Ez de jó.... Stalika! :) De a nemes lélek is másképpen nemes, ha nő és másképpen, ha férfi. Szerintem.:)

      Törlés
  6. Így reggel egészen más. Jé! Értem!!! :-)

    VálaszTörlés
  7. Válaszok
    1. Te mindig is....!:)
      És köszönöm.
      Azért olyan izgalmas ez, látni, hogy hányan hányféleképpen asszociálunk és mindegyikben van logika:)

      Törlés
  8. a vízcsepp magát
    folyónak látva. folyam
    cseppekké válva.

    eszmélhet a "másikban"
    mély-tenger-önmagára.

    VálaszTörlés
  9. Tetszik a haikud.:) Mintha összefoglalnád vele azt, amiket néha írogattam az Útról. Vajon miért került épp ide?:)

    VálaszTörlés
  10. (magyarázat)

    a vízcsepp te vagy,
    folyó kit istennek hiszel,
    tenger? ti "ketten".

    mert csak az Egy létezik,
    más mindent a Víz álmodik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a vízcsepp vágya
      vagy a folyóé teszi
      mindegy is talán

      eltűnnek ők egymásban
      nincsen Te és Én
      csak egyetlen ébredés

      a tengerré lett áramlásban

      Az emberek nem szeretnek magyarázkodni.Te mégis megtetted. És így még szebb lett.:)

      Törlés