2013. május 10., péntek

Mostanában

Akarva - akaratlan a "hit" körül forognak a gondolataim és olvasnivalóim között is újra és újra ez kerül szemem elé. Persze, mert ezt veszem észre:) Mindig is fontos (ha nem legfontosabb) pontja volt az életemnek Miben hiszek, mi az, ami eligazodást jelent bizonytalan pillanataimban, nehéz órákban képes vagyok-e találni gondolatot, ami továbblendít és nem hagy az úton....
Sokszor megyek olyan irányba, ami ellentétes magam addigi meggyőződésével vagy logikusnak nem mondható. ( Az utóbbi években különösen.) S most újra és újra belefutok ebbe a kérdésbe: Miért? Hogyan bírom, bírtam? Mindig ott volt, mindennek a mélyén valami okkal nem kideríthető és érvekkel nem alátámasztható indíttatás: mert hiszek benne. Hiszek abban, hogy amit érzek az létezik, hogy a jó van akkor is, ha nem látom épp és hogy ez nem függ sem az éveim számától sem a fizikai körülményeimtől. Hogy van bent valami, ami minden ellenére szabadulni akar és a szomorúság épp a rabságban rejlik. Hogy a sötétséget magam engedem meg és Én vagyok az, akinek hatalma van  szabaddá tenni a Fényt, ami megmagyarázhatatlan módon kísér és folyton itt kopogtat: Engedj! Ne hagyj bezárva! Valahányszor úgy érzem, útjába álltam, magába kerít  és lehúz a kedvetlenség. Amikor pedig szabadjára engedem, mintha könnyülnék, mintha elfelejthetném végre, aki vagyok, az elvárásaimat, az aggodalmaimat, a félelmeimet. 

6 megjegyzés:

  1. Érdekes megközelítés, így még nem gondoltam rá. Érezni már éreztem.

    VálaszTörlés
  2. :)
    Te is érezted, hogy amikor egy aggódás (vagy más) gúzsba köti a gondolataidat, és rátelepszik mindenre, olyan "súlyos" lesz a világ? S aztán jön ez az érzés, ami ugyan nem válasz a kérdéseimre, nem oldja meg azt a dolgot, ami miatt aggódom, mégis, egyszerűen "szabadulni" akar?:) És könnyűvé válik tőle a tett.
    Nehéz is volt szavakba öntenem. Mert ez tényleg "csak" érzés és nem annyira gondolat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont arra gondoltam, hogy hogy is tudtad ezt szavakba önteni. Kevesen lennének képesek erre :)

      Törlés
    2. Mindegy ki öntötte szavakba, ki írta le. A lényeg, hogy szíven vagyunk találva:) - szerintem.

      Törlés
  3. Attól még jól követhető. Igaz, kellesz hozzá iránymutatónak.

    VálaszTörlés