2015. július 31., péntek

Meteorológia - vagy valami más?

Figyelem az előrejelzéseket, meszeléshez, nyaraláshoz, kertészkedéshez, semmihez nem mindegy az időjárás.  Megnyugtató vagy nem, de szeretem tudni, milyen idő lesz....most több okból is kedvezőnek látszottak erre a hétre az előrejelzések. Aztán eltelt ez első olyan nap, amikor valahogy nagyon nem az volt, mint amit előre jósoltak. Ez most már negyedik napja tart. Nem nagy ügy, megszokhattam már. Inkább csak elmélkedem, szokásomhoz híven. Hiszen az ember annyit okosodhatott már az elmúlt években. Mégis, miféle törvények, miféle előre nem látható körülmény az, amiért a sokszorosan átszámolt, leellenőrzött számításoknak szemébe nevetett a Nap, a felhők, a szél és minden és egyáltalán nem akar az ember által megismert szabályoknak megfelelően "viselkedni"? Mi lehet a szándék, az ok, amiért hiába az ember minden igyekezete, tudása, okossága, kutatások százai - ezrei és mégis, mindig akad egy új, ki nem számítható elem, ami felülírja az Egészet? Jó és izgalmas játék, kutatni és egy kicsit úgy tenni, mintha az Ember tudná, meg is próbálja folyton és aztán újra és újra ott találja magát egy nem tervezett, egy előre nem látott helyzetben. Párhuzamnak furcsa lehet, nekem mégis hasonló: a konyhafalam színe. Narancssárgának készült és különleges, megnevezhetetlen árnyalatú zöld (biztosan lesz, akik kéknek nevezik majd:)) lett. (nagyon szép ám!). Mert folyton változtattam, változtatnom kellett (rózsaszínnek csak nem hagyhattam:) és ez sült ki belőle. Viszont azt is látom, bárhogy igyekeztem volna, bárhogy rákészülök és próbálkozom, ezt a színt magamtól sosem tudtam volna eltervezni.
És nagyon tetszik ám. Szóval most örülök. Ahogy az időjárásnak is, igaz, nem így készültem.:)
És további párhuzamot tudnék még....

2 megjegyzés:

  1. Akkor még sok örömet az új falban! :-)

    VálaszTörlés
  2. A falban is:) - köszönöm.
    Remélem, a Tiédet is hasonló szépre sikerül majd megcsinálni!

    VálaszTörlés