2015. július 27., hétfő

Önként vállalt....

...magányomban most is nekiálltam meszelni. Ha nem is az egész házat, hanem csak úgy részletekben, amennyi telik a negyvenen túl.:) Egy szoba már készen van és akárhányszor megnézem, mindig találok rajta, benne olyat, amit megcsinálhattam volna alaposabban, szebben - ez az a pillanat, amikor nagyon észnél kell lennem. Mert  eszemmel tudom, hogy szép, tudom, a legfontosabb, hogy tiszta lett...az eszemmel. De tudom - e a szívemmel is?
Jövök - megyek, olyan reménytelen lassan fogynak az üvegek, a kacatok és nem kacatok, az egyszerűen csak nemhelyére lerakott és hosszú ideje porosodó tárgyak. Mégis valamiért szeretem ezt csinálni. 
Közben Bundás őriz engem (vagy én Őt?:)), kísér, beszélgetünk - de lakásba nem jöhet. Így éjszaka kicsit nehezen viselem az egyedüllétet. Annyira, hogy ma éjjel az esti sötétségben a lakkozott faajtón saját tükörárnyamra köszöntem rá: Szia! - de a neveletlen nem válaszolt. Bevallom, reménykedtem, hogy fiam érkezett meg, de aztán kicsit ijesztésnek is szántam, hogy ha az a "másik" nem jó szándékkal lenne itt, akkor lássa, én milyen bátor vagyok! 
Felnőtt fejjel szerettem meg ezt csinálni, látni, ahogy tiszta lesz a fal, a lakás és mindez tőlem. Gyerekkoromban mindig festő festette a szobát. Mióta gyerekeim lettek, olyan, mintha sose látott dédnagymamáim génjei élednének bennem újjá.
És régen mindig zavart, ha a meszes rongyok vagy a keverő a konyha közelében volt  - féltettem az ételeink, edényeink tisztaságát. Most habverővel kevertem simára a meszet. 

22 megjegyzés:

  1. Jöhetsz hozzám is, ha már ennyire benne vagy. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most azt nem tudom, ha azt mondom, hogy nem kell ám kétszer mondanod, akkor Te mit szólsz? :)

      Törlés
    2. Azt, hogy mikor jössz? :-D De előbb meg kell várni a cserépkályha átrakást, festés csak utána.

      Törlés
    3. :)
      Megvárom. De ugye nem kell éveket várni?
      Habverőd van?:)

      Törlés
    4. Augusztus közepére ígérte a kályhás mester. Sőt valódi festékkeverőm is van. :-)

      Törlés
    5. Jól hangzik!
      És akkor tessék mondani...ez igaz, tényleg? Mehetek meszelni? A "hírös copfoshoz"?:) Juhéj!!!

      Törlés
    6. Elnézést kérek előre is ,ha felesleges voltam!

      "a cserépkályha nem játék"
      http://mobilarena.hu/tema/re_tomegkalyha_epitese_hazilag/hsz_101-150.html
      Ha alaposan körbejártad volna a dolgot akkor, akkor most nem győzködnétek itt egymást, hogy nem is baj hogy repedezik a kályha. Mi van akkor ha valami miatt megváltozik az áramlás iránya? Rosz kéménybekötés miatt pedig volt már nem egy tűzeset. Egy valamire való szakember meg tudja oldani hogy ebből ne legyen probléma, illetve az említett tömegkályhák jelentős része, nem véletlenül, alsó kéménybekötést használ.
      Sorolhatnám még a konstrukciós hibákat, csak a képek alapján is, de akkor ugye a társaság egyik része vérig sértődne, a másik része meg hirtelen úgy érezné hogy megvilágosodott, már mindent ért és felelőtlen barkácsolásba kezdene.
      Nem kell erre senkit biztatni, elég megjelentetni egy ilyen cikket, csórikám egyből meg van győződve róla, hogy ha a másik sem értett hozzá mégis összegányolt valamit, akkor ő is meg tudja csináni, a hozzánemértés mindenesetre közös.
      A felelősségérzetnek a gyerekszámhoz meg nagyjából annyi köze van mint IT diplomának a kályhaépítéshez.
      Az előbbire ugye had ne mondjak példákat. A másikhoz meg, elég furcsa jelenség nálunk, hogy diploma után, különösen ha nem is csak egy van, hirtelen abba hitbe esnek emberek, hogy akkortól már mindenhez értenek, ahhoz is amit soha nem tanultak. Mégha lövésük sincs valamihez akkor is meg vannak győződve, hogy jobban tudják, ha meg esetleg emberükre akadnak akkor persze jön a sértődözés. Természetesen tisztelet a kivételnek,de ez a fajta gondolkodás, elég körbenézni az országban, sajnos igen komoly galibákat tud okozni.
      Ezért kéne óvatosabban bánni az ilyen cikkekkel és a felelőtlen barkácsolással.

      Törlés
    7. ?:)
      Nem értem. Talán az a gond, hogy magam meszelek? De hiszen tényleg gyönyörű lett, na.:)
      A Pipulka cserépkályháját meg szakember rakja, ha jól tudom.

      Törlés
    8. Semmi gondom a meszeléseddel!
      Sok magát cserépkályhás mesternek mondó szélhámos garázdálkodik mostanában. 30-40 ezer Ft-al olcsóbban raknak cserépkályhákat ,amik aztán életveszélyesek, mert nem jó anyagot használnak ,apró de nagyon fontos technológiai hibákat vétenek .
      Persze az is megoldás,hogy amit nyerünk a réven ,az elveszítjük a vámon.
      CO-828 DIGITÁLIS SZÉNMONOXID RIASZTÓ
      CO érzékelő és mérő akkumulátoros hitelesített bevizsgált műszer

      Törlés
    9. Egyébként nem vagyok cserépkályhás ,csak véletlenül többször hallottam életveszélyes eseteket ,mekk- mesterekről ebben a témában.
      Cserépkályha átrakás 138.000 Ft-tól (2015-ben) számlával,
      http://kalyhaskristof.hu/index.php?menu=tartalom&r=2844&m2=11

      Törlés
    10. Ok, értem. És egyet is értek Veled. Már csak az nem világos, hogy ezt miért nem Pipulka blogjára írod? "Elmondom" Neki, mit írtál. És ez elég? Mert Őneki kell tudnia, kit ismer, kiben mennyire bízik és van - e kerete erre a riasztóra. Amúgy ötletnek nem rossz.

      Törlés
    11. És...köszönöm, a nevében is.

      Törlés
    12. Pipulka blogján nem láttam írást cserépkályha ügyben .
      Ha lett volna ,akkor oda is megírtam volna .
      De ha megírod neki, akkor az tökéletesen elég.

      Törlés
    13. Még egy nagyon fontos ,dolgot kifelejtettem.
      Az igazi profi kályhások ketten ,hárman dolgoznak , és megvan hozzá minden gomoly gépük, szerszámuk is .
      7ó-tól 21 óráig megcsinálják, még össze is takarítanak maguk után .A Mekk Elek -ek pedig eltökölnek 5-15 napot is .El lehet gondolkodni ,melyik az olcsóbb.

      Törlés
    14. Szerintem nagyon jó, hogy ezeket megírtad nekünk.
      Nagy különbség ám egy kis (eldugott?:)) faluban vagy nagyvárosban boldogulni ilyen dolgokkal...ezt Pipul nevében írtam. Mert beleképzeltem magam az Ő helyébe:) Aztán majd Ő is elmondja, mit gondol - remélem.

      Törlés
    15. Remélem pozitívak lesznek az észrevételeim.

      Ha esetleg házat akarsz építeni a gyerekeidnek.
      https://www.google.com/search?q=szalmah%C3%A1z+%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9s&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CBwQsARqFQoTCLv0oI6DiMcCFUGSLAod6PIFyw&biw=1024&bih=657

      Törlés
    16. :)
      Nahát!!! Ez milyen jó! Rá is kerestem egyből...
      Azt hiszem, majd ők megépítik maguknak vagy hogy is lesz ez:D
      (nemrégen még hasonló, tufából - azt hiszem:) - épült házban éltem - nagyon szerettem. Abszolút klimatizált volt.:))

      Törlés
    17. Ebben a házikóban már voltam én is ,csuda jó pofa,és alig kell benne fűteni.
      http://www.szalmahaz.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=84

      Törlés
    18. Nagyon barátságosnak látszik. Gondolom, a fűtés - hűtés nem gond. Engem lehet, hogy a bogarak zavarnának.:) Azért szívesen megnézném.
      Rákerestem és nagyon jó linkekre találtam viszont gyönyörű helyekről, ahol még nem is jártam....

      Törlés
    19. A kályhámat az a mester és társa rakja, aki a másikat is átrakta két éve. Tökéletes munkát végeztek és elláttak sok jó tanáccsal is. És ez a mester attól az öreg mestertől tanult, aki annak idején építette a két kályhát.
      Ha értem aggódsz kedves névtelen, remélem ez megnyugtat.

      Törlés
  2. De ügyes vagy!!!
    Nálunk mindig együtt csináltuk a férjemmel, tavaly nekiálltam egyedül....Nem lett szép, de igen, jó érzés volt, hogy megtettem.
    Most, ahogy körülnézek, kezdhetném elölről, de most nem érzek rá indíttatást :) Pedig csak nekiállni nehéz (nekem) ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Együtt az igazi. Bár még úgyis női munkának gondolom a meszelést, hogy vannak fázisok, amikor elkel a férfikéz. Nálunk többnyire a gyerekek segítettek. (igaz, fiúk:)). Most hogy elnézem a spájzből kihurcolt kupacot, erős ingerenciát érzek, hogy rájuk hagyjam a visszahurcolkodást:)

      Te beszélsz?:) Eszembe jutottál és akartam is írni: "hogy amíg Katici babázik, addig megpróbálom én is hasznossá tenni magam" - aztán nem írtam. Mert ráadásul tudom, hogy nemcsak babázol.

      Törlés