2015. május 10., vasárnap

Kötélugrás...vagy talán mégsem

Amikor dönteni kell...jaj, de "nemszeretem" állapot. Vagy ki tudja, talán néha magamnak sem vallom be, hogy valójában szükségem van rá? Hogy éreznem, tudnom kell, hogy egy helyzetet, körülményt, az Életemet én választottam? Igazságtalan dolog ez, mert biztonsággal sosem tudhatom a választásom következményét. És mégis, akarva-akaratlan előáll időnként ez az állapot. 
Úgy döntöttem, sem hang, sem zene, sem szó, semmi nem szólhat helyettem. Mert hiába várok jelet, nincs, vagyis minden, amit annak gondolok, az énbennem nyer olyan értelmezést, amit épp az aktuális hangulatom, gondolataim, érzéseim diktálnak. Maradok Én - magam. Akinek választ kell adnia egy kérdésre. Csak leülök, és merülök - bentre, belülre, ahol öntudatlan, zavaró tényezők nélkül törnek fel a gondolatok, sugalmazások. És szól. Nem harsogva, nem követelőzőn, nem kételkedve, egy bátor, szelíd hang. És én döntök. Hogy jól - e? Talán sosem tudom meg - hisz értelme sem nagyon van a kérdésnek.
Csak azt tudom, hogy most Béke van bennem.
És a cím azért jutott eszembe, mert a kapcsolat az Éggel, hogy ebben a Csendben született meg egy elhatározásom olyan lehet talán, olyan biztonságot adhat, mint a kötélugrónak a kötél.

30 megjegyzés:

  1. A kötélugró egy főkötélen végzi gyakorlatait.A közönség főleg ezt látja ,mert a megvilágítást többnyire úgy állítják be ,hogy csak a főkötél látszódjon .Az igazi biztonságot azonban a többnyire láthatatlan és vékony biztonsági kötél adja neki .De az is lehet ,hogy most nem jó példát hoztam ,csak most elsőre ez jutott eszembe. Kérem a véleményedet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te Gyüszi! (üdv Néked! gilicze bélla virtuálbetyár vónék a szolgálatodra!) ...szerintem Te rossz zsinór mentén (hmm. zsinór a mentén?) haladsz. szerintem amire Te gondolsz az a kötéltánc.

      https://www.youtube.com/watch?v=3jMOHH4mEbo

      Törlés
    2. ...baaár egyszer láttam (a'szem a tévében ) egy kötéltáncost aki ugrókötelezni is tudott a kötélen...(de neki tuti nem volt láthatatlan biztosító kötele - az elég nehezen lenne kivitelezhető.)

      Törlés
    3. ...persze (részemről mindenképp) ez csak szokásos szócséplés volt mert ez az írás inkább (nálam mindenképp) valamiféle bungee jumping szerű ugrás elengedhetetlen (gumi)kötelét "képelte"ide.

      ...maradok tisztelettel.

      Törlés
    4. Láthatatlan - jól látod. És csak edzem magam, hogy "tudjam": ott van. Az életem erről szól.

      Törlés
  2. kötél helyet a létra mint alternatíva jutott eszembe. ha hihetünk egy mindkettőnk által tisztelt "nagy öregnek" ez egy olyan kellék ami mindenkiben ott kell, hogy legyen? igaz kicsit munkásabb és (látszólag)kevésbé drámai eszköz, de előnye, hogy a kétségkívül látványosabb ugrással ellentétben nem csak lefelé lehet vele "közlekedni". (állítólag) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen és embernek valóbb. Bár épp oly láthatatlan. És pont annyira nem látom, hol tartok, mint ugrás közben. Talán ezért írtam a címben, hogy talán mégsem.

      Törlés
  3. Köszi béllabacsi, dë ín csók ilylyen nëhízfőfogású vagyok ,nehezeny írtelmezem az dógokot.
    ez a pataly ugyi az Mc. Vidróczky féle patalyi?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. oda se néki Gyüszi fijam, ha rám hallgacc, majd kikupálódol.

      ?...illyen nevő illető nálunk bisztos hogy nincs a faluba, de még tán a temetőbe se....ez a Te embered érzésem szerént inkább olyan mcdonát-tos féle valaki lehet. nem e?

      Törlés
    2. csak azé mer több féle pataly vagyon ,
      ugyan mint
      -Baranyában
      -Bég
      -Gyöngyös
      -Kolozs
      -Vág
      -Ló

      MekVidrócki az a híres Gyöngyöspatalyi betyár vót!

      Törlés
    3. Gyüszi! ne hozzá ki béketűrésbő fijam...mer'....mer' ugy se tucc.
      ...mán megin keverel. össze vissza.
      figyelmezzé amikrő te beszész az mind, mind "pata"...meg illyek.
      ...az én lokális pátrijám meg pataly. még mijelőtt belebonyolódná nem patali ipszilonnal a végin. csak igy eccerően pataly elipszilinyval.
      ...eztet a te emberedet akárki híresség is, meg én továbbra se ösmerem, akárhugy is erősködöl.

      Törlés
    4. ...hogy legyen azé' valami kis tályékozódásod meg örömöd, elárolom sisa pistáró ezé' hallottam.

      Törlés
    5. "sapijenti sat"...bőcsnek elég, legyen néked is a'!

      Törlés
    6. Jó van No!

      Puszta csárda két oldalán ajtó
      Oda ugrat pejparipán Bandó
      Szép csárdásné, úgy adja fel a szót,
      Látott-e már egy lov patalyin hét patkót?

      Törlés
  4. Kötélugró:
    http://www.keptelenseg.hu/keptelenseg/kecske-a-kotelen-11975

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...az általunk kommentelt cikk vezérmotívumától ugyan egy kicsit eltávolodtunk (amiért mindkettőnk nevében megkövetem a szerzőt.

      ...de talán nincs ez a kis kitérő "tanóság" nélkül: - ...mert... lám még a kecske is (pedig ő feltételezem Weöres Sanyi bácsi helyett inkább káposztafejeken fejlesztette személyiségét) tudja, ha magasba akar jutni, egy jól irányzott ugrás helyett célravezetőbb ha a rendelkezésére álló létrát használja,
      pedig ha valakinek igen, - akkor neki aztán tényleg vérében lehet az előbbi.

      Törlés
    2. Értettem elsőre is. :) És köszönöm.
      Bár a kötéltánc alig kevésbé szokatlan.

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    4. pár kép - csak érdekesség képp: (...,hogy talán nem is annyira nagyon idegen közeg az efféle kötélen-borotvaélen táncolás a kecske-féle népeknek - inkább kényszerű napi rutin.)
      https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=885270764862357&id=226260414096732

      Törlés
  5. Most béke és biztonság? Eddig ez nem volt?

    VálaszTörlés
  6. Te írtad:
    "Úgy döntöttem, sem hang, sem zene, sem szó, semmi nem szólhat helyettem. Mert hiába várok jelet, nincs, vagyis minden, amit annak gondolok, az énbennem nyer olyan értelmezést, amit épp az aktuális hangulatom, gondolataim, érzéseim diktálnak. Maradok Én - magam. Akinek választ kell adnia egy kérdésre."
    Remélem, ezzel tudtam segíteni.

    VálaszTörlés
  7. Az a Béke mindennél fontosabb Libuskám, vigyázz rá nagyon! És magadra is! <3

    VálaszTörlés
  8. ËƜłèķķŎŊΎŊŸ
    "Az életnek tengerében
    Két örvény van: szív és ész,
    A kettőnek egyikében
    A jobb ember könnyen vész.
    Az ész ezer bajt okozó,
    Ezt el lehet kerülni,
    A szív, minthogy ragadozó
    Könnyű benn elmerülni..."

    /Kisfaludy Sándor/

    VálaszTörlés
  9. Uff, de jó kis komment mező, mint meteorraj ha találkozik vadlibákkal.
    A nagy csendben behallatszik a közönség morajlása, élő védőháló, felfelé néznek - talán a dob is pereg- és várnak.....leesik vagy nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem senki nem várja, hogy leessen... Hogy is eshetne le, mikor tud repülni. :-)

      Törlés